A Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) négy éve működő Kreatív Tanulás Programja ebben a félévben egy komplex mentorprogrammal bővült. Az NKE mind a négy karán, pilot jelleggel bevezetett oktatómentorálási kezdeményezés záró megbeszélését május 31-én tartották.
A Kreatív Tanulás Iroda által elindított oktatómentorálási pilot programot egy képzés alapozta meg, amelynek során a résztvevők széleskörűen ismerhették meg az interaktív, gyakorlati módszereket. A képzésen olyan oktatók és munkatársak vettek részt, akik várhatóan a mentorprogram későbbi működtetésében aktív közreműködők lesznek. Az NKE négy karáról – Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok, Rendészettudományi, Hadtudományi és Honvédtisztképző, Víztudományi – tizenkét mentor és tíz mentorált csatlakozott a kezdeményezéshez, amelynek célja, hogy a mentoráltak konkrét, személyre szabott, gyakorlati segítéséget kapjanak a tudományterületükhöz közeli területen eredményesen oktató kollégájuktól, vagyis mentoruktól.
A program követése és háttértámogatása a Teams felületen zajlott, ahol minden szükséges segédanyagot – amelyek segítették az óratervezést és az órák strukturálását –, illetve a hallgatói kérdőívek eredményeit is megosztották.
A mentorok kiemelték, hogy nőtt a hallgatói aktivitás az általuk mentorált órákon, a mentoráltak pedig elmondásuk szerint tudatosabban láttak rá a tanítási folyamatra. A résztvevők arról számoltak be, hogy a mentorok és mentoráltak között aktív szakmai együttműködés zajlott és erős kollegiális kapcsolat alakult ki.
A javaslatok között egyebek mellett szerepelt, hogy a mentoráltak is menjenek óralátogatásra, tehát az ő hospitálásukkal kezdődjön a folyamat. A résztvevők fontosnak nevezték azt is, hogy ne csak pályakezdőket mentoráljanak, hanem az oktatói életút magasabb szintjén lévő oktatókat is.
Fotó: Halápi Katinka