Diákigazolvány Információk
Elektronikus diákigazolvány igénylés
A diákigazolvány igénylés az oktatási igazolványokról szóló 362/2011 (XII.30.) kormányrendelet szerint teljes egészében elektronikus úton működik.
Amennyiben a hallgató még nem igényelt állandó igazolványt, vagy diákigazolványa megrongálódott vagy elveszett, akkor az alábbiak szerint adhatja le igénylését. (Azon hallgatók, akik a jogelőd intézmény által kiadott diákigazolvánnyal rendelkeznek, továbbra is használhatják azt, adott félévre szóló érvényesítő matricával ellátva).
1. Lépjen be a Neptun rendszerbe, a Hallgatói Web-en az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpontba.
2. Az Új felvétel fülön van lehetőség az igénylés rögzítésére:
3. Ezen a fülön lehet rögzíteni a Nemzeti Egységes Kártyarendszer adatlap 16 karakterből álló NEK azonosítóját kötőjelek nélkül a felső mezőben:
4. Az igazolvány igénylésének típusát mindenképp szükséges megadni, amelyet az Igénylés típusa legördülő listából lehet kiválasztani: első igénylés, adatváltozás miatt, elveszett, új igénylés téves adatok miatt, előző diákigazolvány sérülése miatt.
Amennyiben a hallgató a diákigazolványán szeretné szerepeltetni a másodlagos intézményét is (ha párhuzamosan több karon, illetve más intézményben is tanulmányokat folytat), akkor másodlagos intézménytől ki kell kérni az ottani diákigazolvány kiadóhely nyomdai kódját – az ún. „F” kódot – és rögzíteni kell az igénylés megfelelő sorába.
5. Az igénylőlap kitöltésénél csak az állandó vagy tartózkodási cím adható meg, függetlenül attól, hogy a Neptun Rendszerben hány címet rögzítettek. A program az állandó lakcímet ajánlja fel, de ha van tartózkodási címe, akkor a legördülő listából kiválasztható.
Fontos, hogy a magyar címadat esetében a lakcímkártyáján szereplő azonos típusú cím kerül az igazolványra, ezért szükséges ellenőrizni a Neptun rendszerben ezek egyezését.
Abban az esetben, ha nem jelenik meg, vagy nem megfelelő cím látszik, esetleg hibásan jelenik meg, a Tanulmányi Osztályt szükséges felkeresni félfogadási időben és a Neptun rendszerben lévő cím(ek)et pontosítani a tanulmányi előadó segítségével.
6. Ezt követően a Mentés gombra kattintva rögzíthetjük az igénylést.
7. A diákigazolvány igénylése 2016. január 1-től ingyenes.