OMHV 2015
Oktatói munka hallgatói véleményezése
2015 Ősz
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézményfejlesztési tervében megfogalmazottak szerint az Egyetem kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi oktatás végrehajtására. E feladat sikerességének egyik fokmérője az „Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése” felmérés (OMHV), amely az intézmény vezetését, oktatóit és hallgatóit látja el információkkal. A kutatás fontos részét képezi annak a minőségbiztosítási rendszernek, amely – többek között – a hallgatók és oktatók egymáshoz való viszonyát, a tananyag elsajátításának jellemzőit, az egyetemre jellemző oktatási-tanulási folyamatot modellezi. Az OMHV- felmérés eredményei értékes információt szolgáltatnak az egyetem évtizedes oktatói múlttal rendelkező munkatársairól és az újabb oktatógeneráció hallgatói megítéléséről. Mindezek ismerete elengedhetetlenül szükséges, hogy hallgatóbarát, szakmai műhelyként funkcionáló képzéskínálat alakuljon ki, magasan kvalifikált oktatók vezetésével. A saját adatait minden oktató megismerheti, a további adatokba történő betekintési jogosultság az oktatói munka hallgatói véleményezése szabályzó alapján történik. A kor kihívásainak megfelelően és a korábban lebonyolított véleményezések gyakorlati tapasztalatai alapján, 2014 őszén megtörtént a terület újraszabályozása. A többi oktatótól eltérő munka jellege miatt a testnevelő tanárok munkájának értékelésével kapcsolatosan külön kérdőívet készítettünk.
Ebben a kitöltési periódusban is érvényesíthették a hallgatók azt a lehetőségüket, hogy akik részt vesznek a kutatásban, számukra korábbi időpontban nyílik meg a vizsgára jelentkezés lehetősége. Ennek az új elemnek a bevezetése rendkívül pozitív hatást gyakorolt a hallgatók válaszadási attitűdjeire.
Az adatfelvételre 2015. október 29. és 2015. november 25 között került sor.[1] A hallgatóknak viszonylag hosszú válaszidőt biztosítottunk a kérdőív kitöltésére és visszaküldésére (a válaszadói hajlandóságot még emlékeztető e-mailek segítségével is próbáltuk fokozni). Az oktatók esetében a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 64.860 eset. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 31623, amely 48,75 %-os válaszadási hajlandóságot mutat. A testnevelő tanárok esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 3078. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 1054, amely 34,2 % -s válaszadási hajlandóságot jelent. Az adatfelvételek az UniPoll on-line kérdőívszerkesztő segítségével, a Neptun rendszeren keresztül azanonimitás teljes biztosításával történtek, a teljes hallgatói mintán. Az adatok anonim módon történő feldolgozásában a hallgatói önkormányzat is közreműködött.
Oktatási Iroda
[1] A kérdőív struktúrája miatt csak egyváltozós elemzési módszerek alkalmazására nyílt lehetőség, amelyek a tájékozódás funkcióját töltik be. A válaszok az egyes oktatók szintjére értelmezhetőek (megfelelő válaszadói elemszám esetében), összehasonlításra, mélyebb elemzésre és következtetések levonására nincs mód.
——————————————————————————————————————————
Oktatói munka hallgatói véleményezése
2015 tavasz
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézményfejlesztési tervében megfogalmazottak szerint az egyetem kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi oktatás végrehajtására. E feladat sikerességének egyik fokmérője az „Oktatói munka hallgatói véleményezése” felmérés (OMHV), amely az intézmény vezetését, oktatóit és hallgatóit látja el információkkal. A kutatás fontos részét képezi annak a minőségbiztosítási rendszernek, amely – többek között – a hallgatók és oktatók egymáshoz való viszonyát, a tananyag elsajátításának jellemzőit, az egyetemen játszódó oktatási-tanulási folyamatot modellezi.
Az OMHV- felmérés eredményei egyaránt értékes információt szolgáltatnak az egyetem évtizedes oktatói múlttal rendelkező munkatársairól és az újabb oktatógeneráció hallgatói megítéléséről. Mindezek ismerete elengedhetetlenül szükséges, hogy hallgatóbarát, szakmai műhelyként funkcionáló képzéskínálat alakuljon ki, magasan kvalifikált oktatók vezetésével. A saját adatait minden oktató megismerheti, a további adatokba történő betekintési jogosultság „Az oktatói munka hallgatói véleményezése szabályzat” alapján történik. A többi oktatótól eltérő munkajellegzetességeik miatt a testnevelő tanárok munkájának értékelésével kapcsolatosan külön kérdőívet készítettünk.
Az adatfelvételre 2015. április 23-a és 2015. május 29-e között került sor. A hallgatóknak viszonylag hosszú válaszidőt biztosítottunk a kérdőív kitöltésére és visszaküldésére (a válaszadói hajlandóságot még emlékeztető e-mailek segítségével is próbáltuk fokozni). Az oktatók esetében a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 65747 eset. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 20480. A feldolgozásra került, teljesen kitöltött kérdőívek száma: 19269 db, amely 31,1 %-os válaszadási hajlandóságot mutat. A testnevelő tanárok esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 1940 eset. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 269. Az adattisztítást követően 261 kérdőív került feldolgozásra, amely 13,8%-s válaszadási hajlandóságot jelent. Az adatfelvételek az UniPoll on-line kérdőívszerkesztő segítségével, a Neptun rendszeren keresztül azanonimitás teljes biztosításával történtek, a teljes hallgatói mintán.
Oktatási Iroda