OMHV 2018
Oktatói munka hallgatói véleményezése
2018 Ősz
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézményfejlesztési tervében megfogalmazottak szerint az Egyetem kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi oktatás végrehajtására. E szerteágazó feladat sikerességéről ad minden félévben visszajelzést az „Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése” felmérés (OMHV), amely az intézmény vezetését, oktatóit és hallgatóit látja el információkkal. A kutatás fontos részét képezi annak a minőségbiztosítási rendszernek, amely – többek között – a hallgatók és oktatók egymáshoz való viszonyát, a tananyag elsajátításának jellemzőit, a tanulás körülményeit mutatja be. Az OMHV felmérés eredményei információt szolgáltatnak arról, hogy a hallgatók hogyan ítélik meg az Egyetemen folyó munkát. Mindezek ismerete elengedhetetlenül szükséges, hogy hallgatóbarát, szakmai műhelyként funkcionáló képzéskínálat alakuljon ki, magasan kvalifikált oktatók vezetésével. A saját adatait minden oktató megismerheti, a további adatokba történő betekintési jogosultságot az oktatói munka hallgatói véleményezéséről szóló szabályzat határozza meg. A többi oktatótól eltérő munkajellegzetességeik miatt a testnevelő tanárok munkájának értékelésével kapcsolatosan külön kérdőívet készítettünk.
Ebben a kitöltési periódusban is érvényesíthették a hallgatók azt a lehetőségüket, hogy amennyiben kitöltötték a felkínált kérdőíveket, számukra korábbi időpontban nyílt meg a vizsgára jelentkezés lehetősége. Több éves tapasztalat birtokában kijelenthető, hogy ez rendkívül pozitív hatást gyakorol a hallgatók válaszadási attitűdjeire.
Az adatfelvételre 2018. november 20 - december 3. és 2019. december 15 – december 21. között került sor. A hallgatóknak viszonylag hosszú válaszidőt biztosítottunk a kérdőív kitöltésére és visszaküldésére (a válaszadói hajlandóságot még emlékeztető e-mailek segítségével is próbáltuk fokozni). A kutatásban három almintát különböztettünk meg. Az oktatók esetében a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 53837 eset. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 33488, amely 62,2 %-os válaszadási hajlandóságot mutat. A testnevelő tanárok esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 2404. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 1325, amely 55,1 %-os válaszadási hajlandóságot jelent. A doktori képzésben résztvevő oktatók esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 1606. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 354, amely 22,4 %-os válaszadási hajlandóságot jelent. Az adatfelvételek az UniPoll on-line kérdőívszerkesztő segítségével, a Neptun rendszeren keresztül az anonimitás teljes biztosításával történtek, a teljes hallgatói mintán.
Oktatói munka hallgatói véleményezése 2018 Ősz
——————————————————————————————————————————
Oktatói munka hallgatói véleményezése
2018 Tavasz
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézményfejlesztési tervében megfogalmazottak szerint az Egyetem kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi oktatás végrehajtására. E feladat sikerességének egyik fokmérője az „Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése” felmérés (OMHV), amely az intézmény vezetését, oktatóit és hallgatóit látja el információkkal. A kutatás fontos részét képezi annak a minőségbiztosítási rendszernek, amely – többek között – a hallgatók és oktatók egymáshoz való viszonyát, a tananyag elsajátításának jellemzőit, az egyetemre jellemző oktatási-tanulási folyamatot modellezi. Az OMHV felmérés eredményei értékes információt szolgáltatnak az egyetem évtizedes oktatói múlttal rendelkező munkatársairól és az újabb oktatógeneráció hallgatói megítéléséről. Mindezek ismerete elengedhetetlenül szükséges, hogy hallgatóbarát, szakmai műhelyként funkcionáló képzéskínálat alakuljon ki, magasan kvalifikált oktatók vezetésével. A saját adatait minden oktató megismerheti, a további adatokba történő betekintési jogosultság az oktatói munka hallgatói véleményezése szabályzó alapján történik. A többi oktatótól eltérő munkajellegzetességeik miatt a testnevelő tanárok munkájának értékelésével kapcsolatosan külön kérdőívet készítettünk.
Ebben a kitöltési periódusban is érvényesíthették a hallgatók azt a lehetőségüket, hogy amennyiben kitöltötték a felkínált kérdőíveket, számukra korábbi időpontban nyílik meg a vizsgára jelentkezés lehetősége. Ennek az eljárásnak a bevezetése rendkívül pozitív hatást gyakorolt a hallgatók válaszadási attitűdjeire.
Az adatfelvételre 2018. április 26 és 2018. május 24-e között került sor. [1] A hallgatóknak viszonylag hosszú válaszidőt biztosítottunk a kérdőív kitöltésére és visszaküldésére (a válaszadói hajlandóságot még emlékeztető e-mailek segítségével is próbáltuk fokozni). A kutatásban három almintát különböztettünk meg. Az oktatók esetében a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 73687 eset. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 30976, amely 42 %-os válaszadási hajlandóságot mutat. A testnevelő tanárok esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 2596. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 1289, amely 49,6 %-os válaszadási hajlandóságot jelent. A doktori képzésben résztvevő órák esetén a kitöltésre jogosult lehetőségek száma 1323. Az összes, kitöltést elkezdő esetek száma 144, amely 10,8 %-os válaszadási hajlandóságot jelent. Az adatfelvételek az UniPoll on-line kérdőívszerkesztő segítségével, a Neptun rendszeren keresztül az anonimitás teljes biztosításával történtek, a teljes hallgatói mintán.
[1] A kérdőív struktúrája miatt csak egyváltozós elemzési módszerek alkalmazására nyílt lehetőség, amelyek a tájékozódás funkcióját töltik be. A válaszok az egyes oktatók szintjére értelmezhetőek (megfelelő válaszadói elemszám esetében), összehasonlításra, mélyebb elemzésre és következtetések levonására nincs mód.